Monday, 11 June 2018

Kahwin jom?!!!

Kahwin.. Kawin.. Ke kawenn.. Tp bukan roti kawin yea.. Hahaha πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Tak kisah la mne satu.. Majoriti semua org nk utk mndptkn keturunan dan inginkn pasangan hidup..(majoriti okayyy, xcakap pom semua πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰) Tp kahwin bukan mudah.. Dapat ke kita kahwin dgn org yg kita syg, cinta?? Or kahwin dgn pilihan family?? Alahaiii kalau jodoh tak kemana..(yea ke idok tp kalau boleh nk dgn cinta ati pengarang jantung dinda πŸ‘‰πŸ‘ˆ)..Acecece mak ilai-ilai.. Hahaha πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…  Mana yg akan dtg dahulu.. Sama ada kahwin dgn manusia/insan yg kita cintai atau kahwin dgn kematian kita dahulu?? Kan sijil kursus kahwin kn tahan seumur hidup.. Biarlah aku hidup bersamamu utk seumur hidup ku.. Acecece.. (mimpi + berangan = seronok)
The way i love u, i want to meet u and be with u hereafterπŸ˜‡πŸ˜‡
#kahwinjom1
#MAZ

Mistake?!!

I admit my mistake.. I want you to forgive me and accept me as before... But i know... Ia mustahil sekali.. Susah nk bg org yg sygkn kita percaya kita balik lepas apa yg jd.. Tak kira la kita berjanji bulan dan bintang sekali pom.. Semua itu tak akan kembali asal.. Tak kira sejuta kali kemaafan di pinta.. Luka tak akn sembuh.. Walau kita ckp kita cuba dan akan berubah tp benda itu tetap tidak akan kembali hubungan seperti asal.. Dua impian yg berbeza.. Tidak ada peluang lg ke utk kita?
#MAZ

Wednesday, 23 January 2013

WARKAH BUAT BAKAL SUAMIKU..


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Ingin ku coretkan warkah ini buat bakal suamiku..tidak pernah terlintas untuk mengungkapkan lafaz yang sekian lama tersimpan sebelum tiba masanya..namun, ku coretkan warkah ini untuk ku nyatakan sesuatu kepadamu..
Sepanjang hidupku, tidak pernah ku buka pintu hatiku untuk mana-mana lelaki kerana aku tidak mahu menyakitimu tanpa aku sedari..aku menjaga pandanganku dan pergaulanku kerana hatimu perlu ku utamakan..
Aku menutup rapi seluruh mahkota berharga buat kaum wanita kerana hanya kau insane yang selayaknya untuk itu..tidak guna, aku dipandang cantik dan menjadi rebutan ramai kerana aku tahu hanya kau seorang yang bisa aku milikki..
Aku menjaga akhlakku, aku berusaha menjadi wanita solehah kerana aku berpegang pada janji Allah..aku mengimpikan lelaki yang menjaga pandangan kepada wanita dan kerana itu aku perlu menjaga pandanganku terlebih dulu kerna janji Allah wanita yang baik untuk lelaki yang baik..
Aku tidak mampu menipu hati dan perasaanku..lumrah untuk mencintai dan dicintai juga mengasihi dan dikasihi..namun aku berusaha menafikan semuanya kerana mu..tidak mahu aku berikan sisa cintaku hasil lebihan dari lelaki lain kerana kau berhak mendapat yang tulen nan suci..
Bukan aku mengharap dirimu sekacak Yusuf, yang bisa membuatkan wanita berdarah tangannya kerana memandangnya..andai benar kau jodohku, andai benar aku diciptakan dari tulang rusukmu..aku pasti perasaan cinta dan sayang akan Allah campakkan tanpa aku sedari..akan tetapi sebelum ada ikatan yang sah, jangan pernah kau zahirkan perasaanmu kepada aku..aku bimbang tiada rahmat dan barakah Allah pada kehidupan kita nanti...
Ingin coretkan permintaanku buat mu dalam warkah ini..aku mengarapkan engkau menyerahkan seluruh dirimu untuk menggapai redho Allah..izinkan aku menjadi sayap kiri dalam perjuanganmu dan benarkan aku untuk menghulurkan tanganku untuk kau berpaut sewaktu kau rebah di medan fisabillah..beri aku kesempatan untuk menyesat darah dari lukamu, menyesat peluh dari tubuhmu dengan tanganku sendiri..kerana itu impianku yang telah lama tersimpan..
Aku pasti sedih dan kecewa andai kau mencintaiku seluruh jiwa dan ragamu..aku inginkan kau berikan seluruh cintamu kepada Allah dan Rasul kerana dengan itu aku pasti, kau mencintaiku keranaNYA..itulah cinta yang aku harpakan..kerana aku pasti cinta itu bakal tumbuh mekar hingga ke jannahNYA..
Jangan pernah kau kayakan aku dengan harta dan dunia..aku tidak akan pernah bahagia dengannya..aku bisa bahagia bila kau bisa meluruskan tulungku yang bengkok dengan bimbangan meniti jalan syariat, jalan yang diredhoi Allah..kerana kebahagian yang aku cari adalah kebahagian bila kita bisa hidup dalam rahmat Allah..

Wednesday, 2 May 2012

c!nt@ rem@j@ @l@f b@ru...

“Senario skrg nmpk remajalah yg pling memrlukan ‘cinta’ utk mlngkapkn hdp mereka brbanding zaman lalu.Namun,budaya brpegangan tgn telah mnjadi suatu kemestian bg pasangan ‘bercouple’.”
Oleh itu,bg golongan prmpuan,elakkan brpegangan tgn kekasih selagi belum ada ikatan yg halal.Agama islam tdk mnghalang umatnya utk brcinta.Percintaan adlh kprluan dan fitrah manusia.Namun prlaksanaannya hendaklah tdk trpesong dr jln yg benar.
Hmmm....ermmm..no komen,ckp lebih2 kang tkt trkena btg hidung sndiri.”Sy suka sgt tgk jari-jemari tmn wanita sy,cantik betul.Sungguh!!!!!Sampai sy tkt nak pegang.Bukan tkt jari-jemari patah,tp tkt nanti jari-jemari kami tak boleh saling bantu-membntu di suatu hari yg amat dahsyat di hadapan YANG MAHA ESA....”
“Sy suka sgt tgk ‘body’ tmn wanita sy.Solid betul....Sungguh...!!!!!Sebab itu sy belikan dia telekung semasa ‘dating’ kekasih dia yg utama,dia jaaauuuhhh lebih cantik dan berseri-seri mnghadap-NYA.Sy pun tumpang dpt pahala!!!!Syoknya....=)”
“Sy suka sgt tgk rambutnya.Cantik betullah....Sungguh!!!!sebab itulah sy belikan dia tudung.Bukan cemburu org lain tgk.Betul..!!!!Tapi sebab sy mahu rambutnya sentiasa ditutup mcm dlm iklan dot..dot...dot...tuuuu....Sampai bila2!!!Takut nanti dibakar dek api neraka,di suatu hari kelak dihadapan YANG MAHA ESA.”
“Sy sedih tgk tmn wanita sy tdk tidur,tdk mkn sebab rindukn sy.Sy pun mcm tu jg.Si dia tanya,apa ubtnya abg???Sy pun bgtau dia AL-QURAN sbg penenang jiwa!!!Semoga dia cintakan-NYA lebih dr sy!!!Sy tak cemburu pun....”
“Sy memang syg pd dia.Sy mahu jumpa dia,bersama dia,cinta-secintanya.Cinta yg abadi ‘brdating’ di syurga krn disitulah tmpt yg kekal abadi selama-lamanya!!!”Doakan kami saling ingat-mengingati,insaf-menginsafi.YA ALLAH ampunkanlah kami,semoga kami kekal selama-lamanya,disyurga nanti...aminn...!!!
Hmmmmm...nie rasa nk terus kahwin jea nie....
Hahahaha....at least trlepas dr dosa,betul tak????
Masalahnya calon belum ada....mcm mana????!!!!
YA ALLAH,peliharalah kami dr melakukan maksiat...

#copy n paste dr salah satu krya hasil dr seorg insan ALLAH SWT...maaf klu da salah...